מסקרם ודורון

דורון (בן 31) ומסקרם (בת 29) מירושלים | צילום וידיאו: עמית "אהבנו"

כשדורון ומסקרם צועדים ברחוב שלובי ידיים קשה להתעלם מהמבטים שננעצים בהם. החברה הישראלית עדיין מתקשה להכיל קשרים כדוגמת זה שעיצב את ההווה, ובתקווה גם את העתיד של השניים. מצד אחד, ההבדלים בצבעי העור יוצרים לעתים תגובות כמו "איזה ילדים מהממים ייצאו לכם", אך לפעמים הנקרים בדרכם שולחים לעברם מבטים של בוז.

לדברי דורון, "כבר קרו לנו מקרים שבהם הרגשנו את היחס השלילי של אנשים כלפינו. החיים בארץ לזוג מעורב הם לא קלים, אבל אנחנו מאמינים בדרכנו ולא נותנים לדעות ותגובות קדומות וחשוכות להשפיע על החיים המשותפים שלנו".

צילום: בני וודו


מסקרם, בת העדה האתיופית, ודורון הכירו באגודת הסטודנטים של אוניברסיטת אריאל. "כשראיתי אותה בפעם הראשונה חשבתי שהיא מהממת, שהיא בחורה שמחה ודעתנית ושהיא אדם שאוהב לעזור לכל מי שזקוק לעזרה", סיפר דורון. כשמסקרם ראתה אותו "חשבתי שהוא מאוד חברותי, כיפי ושאוהב לעזור לכולם".

חתונתם ב-12 במאי השנה התרחשה בשיא גל המחאה הסוערת של יוצאי אתיופיה. את דורון אף אחד לא יכול לשכנע שמדובר בהפגנות שאינן לגיטימיות. "המחאה הזאת צודקת מהסיבה הפשוטה שהיא המחאה של כולם", הוא קובע בנחרצות. "זאת מחאה שבמרכזה זכויותיהם של כל בני האדם לשוויון. בשלב כלשהו בהיסטוריה כל אחד מאיתנו, לא משנה מאיפה הוא בא, חווה אי-שוויון ואף גזענות. לכן עלינו לדרוש מהמדינה שלנו לנהוג אחרת".

הצעת הנישואים המפוארת תוכננה על ידי דורון במשך כמה חודשים. "הזמנתי לנו מסאז' וספא, קניתי מראש עציצים ופרחים, סגרתי עם חברים שייקחו את הדברים האלו ויסדרו את הבית להצעה בזמן שנהיה מחוץ לבית והזמנתי חברים קרובים ומשפחה. אחרי הספא ומסעדה חזרנו הביתה, הבית היה מסודר עם שטיח אדום ו-24 זרי פרחים (לציון מספר החודשים של השניים יחד) והמון נרות. כולם התחבאו ואז מול כולם הצעתי לה להתחתן איתי".

לחתונה שהתקיימה בגן האירועים "טרוסה" בצומת כנות הגיעו כ-500 בני אדם. לדברי דורון, "מלבד החתונה עצמה עשינו גם חינה אתיופית מסורתית, שבת חתן עם שני הצדדים, ואחרי החתונה ערכנו אירוע שנקרא 'מלס', שבו הורי הכלה מזמינים את משפחת החתן ומשפחת הכלה. זה למעשה האיחוד הרשמי בין שתי המשפחות. בנוסף צילמנו קליפ מסורתי עם מוזיקה אתיופית וריקודים מסורתיים".

צילום: עמית "אהבנו"


איך נערכתם לחתונה מבחינת קיום הטקס ואילו תגובות קיבלתם במשפחות?

דורון: "את הטקס ערך רב רפורמי, הטקס התנהל על פי בקשתנו ולא על פי הטקס ההלכתי המסורתי. שתי המשפחות קיבלו את הקשר בינינו באהבה. אף אחד מהצדדים לא ייחס חשיבות לכך שאנחנו זוג 'מעורב'".

ומה החלום שלכם?

"יש לנו חלום משותף והוא שנהיה תמיד מאושרים, להיות מאושרים יחד עם המשפחה שנקים, להיות מאושרים בקריירות האישיות שלנו ולהצליח להגשים את ייעודנו. אנחנו מאחלים לכולם שנה של אושר, שנה שבה נפסיק לשפוט את האחר, והכי חשוב שתהיה שנה מלאה באהבת חינם".

תחקיר, ריכוז והפקה: אור רוזנטל נתן | עיצוב: רועי צור | עריכה: יוסי מדריסוביץ' | טכנולוגיה: אורי רשף | פיתוח: YIT תחקיר, ריכוז והפקה: אור רוזנטל נתן, עיצוב: רועי צור, עריכה: יוסי מדריסוביץ', טכנולוגיה: אורי רשף, פיתוח: YIT