אור וסריקנט

אור (בת 24) וסריקנט (בן 29) נקירקנטי מירושלים

כמו הרבה ישראלים שמשתחררים מהשירות הצבאי המתיש חיפשה אור יעד קסום בנכר. אור בדקה אפשרות להשתלב בהתנדבות בהודו ואחד מחבריה סיפר לה על עמותה שמקבלת מתנדבים מכל רחבי העולם. מבלי לדעת מה יתרחש, שיחת הטלפון שיזמה אור שינתה את חייה. מהעבר השני המתין לשיחה סריקנט, שניהל עמותה לנזקקים ולחולי צרעת.

"יצרתי קשר עם סריקנט, טסתי אליו להתנדבות ב-2013 ומיד נוצרה בינינו חברות אמיתית, שמהר מאוד הפכה לזוגיות", מגלה אור. "ידענו שאנחנו רוצים להתחתן. סרי הציע לי נישואים במקום שבו נפגשנו בדרמסלה".

צילום: צלמירי


כדי לאחוז בברית זוגית החליטו השניים להתחתן פעמיים, גם בהודו וגם בישראל. לדברי אור, "בהודו התחתנו רשמית בהליך אזרחי עם המשפחה של סריקנט והחברים מהודו. הגיעו הרבה סקרנים, זה היה מיוחד עבור התושבים באזור עד כדי כך שבאו מהתקשורת לצלם את האירוע והופענו בעמוד הראשי של העיתון יום למחרת. זו הייתה הפתעה מצחיקה עבורנו".

החתונה בישראל התקיימה ב-19 באוקטובר אשתקד. "בישראל עשינו חתונה גדולה יותר", מספרת אור. "המשפחה של סריקנט לא יכלה להגיע אבל ניסינו להכניס טעם הודי לחתונה ישראלית. הייתה חופה ושילבנו ריקודים הודיים. האורחים נהנו מהריקודים האלה ואין ספק שסריקנט היה מסמר הערב".

צילום: צלמירי


ואיך הסתדרתם עם המבטים, עם ההתלחשויות, עם התגובות במשפחות?

אור: "חלק מהמשפחה המורחבת שלי דתיים מאוד ולהם קשה יותר עם העובדה שהתחתנתי עם לא יהודי. אנחנו מקבלים את זה באהבה ומבינים שאלו הערכים שלהם ושזה לא אישי למרות שהייתי מאוד רוצה שיפגשו את סריקנט ושיהיה קשר בינינו. אני לא התבוללתי ולא הוצאתי את עצמי מהעם שלי. להפך, הבאתי תוספת מקסימה מהודו".

סריקנט: "ברחוב התגובות מאוד מפרגנות, ישראלים פשוט אוהבים את הודו אז קורה הרבה שאנשים פונים אלינו בסקרנות, מבקשים מתכונים לאוכל הודי או מספרים לנו את הזיכרונות שלהם מהטיול להודו ואפילו מזמינים אותנו אליהם הביתה, זה מאוד מיוחד. גם קורה הרבה שאנשים פשוט בוהים בנו אבל זה לגיטימי וכבר התרגלנו לזה. לא נתקלנו בהערות מעליבות".

סריקנט, מה יש כאן שאין בהודו?

"כאן בישראל יש משהו שמרגש אותי וזו האחווה שיש במדינה הזאת, והחשיבות הרבה לחיי אדם. את זה אין בהודו, לפחות לא באותה הרמה".

אור, הבדלי התרבויות לא פוגעים בזוגיות?

"לרוב הפער התרבותי דווקא מעצים את הזוגיות שלנו, כי כל אחד לומד איך לכבד את התרבות של האחר. למשל, כל העניין של תפקיד האישה. בגלל שבהודו מצופה מהאישה לעשות את כל עבודות הבית בעצמה, אני באמת משתדלת מתוך אהבה לגרום לו להרגיש כמו שיותר 'בבית' ולעשות עבורו. הוא מצדו עושה דברים בבית שגבר הודי רגיל בחיים לא היה עושה, והוא עושה את זה בהמון אהבה. השפה קצת מאתגרת, אנחנו מדברים בינינו באנגלית ולעתים זה גורם לאי-הבנות קטנות".

מה החלום שלכם? מה אתם מאחלים לעצמכם ולעם ישראל?

סריקנט: "החלום שלנו הוא לפתוח עסק בתחום התיירות. אנחנו גם רואים חשיבות עליונה בהסברה ישראלית בעולם ויצא לנו לעשות קצת הסברה בהודו ובאירופה, אנחנו רוצים לעשות יותר בעתיד. כשהגעתי לארץ בקושי היה לי מושג על ישראל אבל התחלתי להתעניין ולחקור וללמוד והגעתי למסקנה שמה שיעזור למדינה הזאת היא הסברה נכונה בעולם. אנחנו מאחלים לנו ולכל עם ישראל שנה של התחדשות רוחנית, שנה של הגשמת חלומות ושל שלום בית".

תחקיר, ריכוז והפקה: אור רוזנטל נתן | עיצוב: רועי צור | עריכה: יוסי מדריסוביץ' | טכנולוגיה: אורי רשף | פיתוח: YIT תחקיר, ריכוז והפקה: אור רוזנטל נתן, עיצוב: רועי צור, עריכה: יוסי מדריסוביץ', טכנולוגיה: אורי רשף, פיתוח: YIT