תקנון תחרות "המורה של המדינה" 2016

כללי

1.       "ידיעות אחרונות", ו"ידיעות אינטרנט" {להלן ביחד ולחוד: "ידיעות אחרונות"} בשיתוף עם מפעל הפיס, הסתדרות המורים בישראל, טבע תעשיות פרמצבטיות בע"מ וחברת קינן-שפי (להלן כולם ביחד וכל אחד לחוד- "עורכי התחרות") מכריזים על תחרות "המורה של המדינה" {להלן- "התחרות"} בחסות מפעל הפיס בישראל.

מהות ומטרת התחרות

2.       התחרות מהווה פרויקט חברתי שנועד לפרסם ולתת בימה לעבודתם של אנשי החינוך מצטיינים במדינת ישראל, לפרסם ולסקר את פועלם בתחום החינוך, ולהעלות את המודעות וחשיבות נושא החינוך בקרב הציבור הרחב בישראל.

תנאים כלליים

3.       פרטי התחרות וכלליה יהיו כמפורט בתקנון זה .

4.       ידיעות אחרונות, ידיעות אינטרנט,  מפעל הפיס, טבע תעשיות פרמצבטיות בע"מ חברת קינן שפי, הסתדרות המורים וחברי הוועדה הציבורית, כהגדרתה להלן,  הם העורכים של התחרות {להלן- "עורכי התחרות"}  

5.       כל ההחלטות הנוגעות לקיומה של התחרות לרבות הגשת מועמדות, בחירת זוכים, פרסום והחלטות אחרות תעשנה על ידי עורכי התחרות ועל פי שיקול דעתם הבלעדי.

6.       עורכי התחרות לא יהיו חייבים לנמק את החלטתם בנוגע לזוכים בתחרות וכל החלטה אחרת על פי התקנון, ולא ניתן יהיה לערער על הכרעתם.

7.       מיון המועמדים הסופיים והזוכים בתחרות ייעשה על ידי וועדה ציבורית אשר תמונה לצורך זה על ידי עורכי התחרות, לפי שיקול דעתם, ותורכב, בין היתר, מאישים בכירים בתחום החינוך, החברה, התעשייה והמדעים  כמפורט בנספח א' לתקנון (להלן : "הועדה הציבורית"). הרכב הועדה הציבורית ייקבע לפי שיקול דעתם הבלעדי של עורכי התחרות.

8.       ידיעות אחרונות תהיה רשאית, על פי שיקול דעתה הבלעדי, לפרסם בתקשורת מודעות ו/או ידיעות ו/או פרסומים אחרים, ובהם פרטים לגבי התחרות. ההחלטה ביחס לתדירות הפרסומים, היקפם ומשכם, וכך גם ביחס לתכני מודעות התחרות תתקבל על ידי ידיעות אחרונות תוך עדכון יתר עורכי התחרות.

9.       מובהר כי בכל מקרה שתהיה קיימת סתירה ו/או אי התאמה בין הוראות התקנון ובין כל פרסום אחר, מכל סוג שהוא, הוראות תקנון זה גוברות.

10.   מובהר כי התחרות וכל שלב בה יחלו ויסתיימו במועדים אשר יקבעו על ידי עורכי התחרות, לפי שיקול דעתם.

11.   עורכי התחרות יהיו רשאים לדחות ו/או להקדים ו/או לבטל מועדו של כל שלב בתחרות.

12.   עורכי התחרות יהיו רשאים להפסיק את התחרות, לדחות, לעכב, לשנות ו/או לבטל כל שלב שבה - בכל עת, ובלבד שתפורסם על כך הודעה מראש בעיתון "ידיעות אחרונות" ו/או באתר האינטרנט שמפעילה ידיעות אינטרנט בכתובת www.ynet.co.il  {להלן- "האתר" ו/או "אתר האינטרנט"}.

13.   מובהר כי עורכי התחרות יהיו רשאים לשנות את כללי התחרות, כפי שנקבעו בתקנון זה, על פי שיקול דעתם הבלעדי ובלבד שתפורסם על כך הודעה מראש בעיתון ו/או באתר האינטרנט.

14.   ההשתתפות בתחרות על כל שלביה תהא על אחריותם הבלעדית של המשתתפים. עורכי התחרות יהיו פטורים מאחריות ומחובה כלשהי בכל הקשור בהשתתפות של מי מהמשתתפים בתחרות.

15.   עורכי התחרות, יחד ולחוד, לא יישאו באחריות לכל נזק, לרבות נזק גוף, פגיעה בשם הטוב, פרסום מכל מין וסוג שהוא, נזק ממוני ובלתי ממוני וכל נזק מכל מין וסוג שהוא אשר ייגרם למי מהמשתתפים עקב ו/או בקשר עם השתתפותם ו/או אי השתתפותם בשלב כלשהו בתחרות.

16.   עורכי התחרות יהיו פטורים מכל אחריות לנזק מכל מין וסוג שהוא שייגרם למועמד ו/או משתתף בתחרות בכל מקרה שבו תתרחש תקלה, פגיעה או רשלנות מצדו, אשר תימנע ממנו להשתתף בתחרות ו/או לזכות בפרס.

17.   עורכי התחרות, יחד ולחוד, לא יישאו באחריות לכל נזק, לרבות נזק גוף, פגיעה בשם הטוב, פרסום מכל מין וסוג שהוא, נזק ממוני ובלתי ממוני וכל נזק מכל מין וסוג שהוא אשר ייגרם לצד ג' כלשהו, עקב ו/או בקשר עם התחרות.

18.   מאחר וניתן להירשם לתחרות באמצעות אתר האינטרנט www.ynet.co.il  מובהר כי עורכי התחרות לא יהיו אחראים לאובדן פרטים של מועמד בתחרות כתוצאה מכשל ו/או פגם במערכות המחשוב של מבצע הרישום ו/או מכשל במערכות המחשוב של ידיעות אינטרנט, וכתוצאה מכשל זה פרטים אודות המועמד ו/או פרטים הנוגעים להשתתפותו בתחרות  נמחקו, הושמדו ו/או שובשו.

19.   עורכי התחרות ובני משפחותיהם, עובדיהם, מנהליהם, שותפיהם, הקשורים לפעילות במישרין ו/או בעקיפין אינם רשאים להשתתף בתחרות. דבר איסור זה יצוין בכל הפרסומים הנוגעים לתחרות. {לעניין סעיף זה, "בן משפחה" לרבות בן-זוג, ידוע/ה בציבור, הורה, ילד, אח או אחות

20.   למען הסר ספק מובהר בזאת כי דינו של תקנון זה ודינה של תחרות זו כדין חוזה למתן ציונים, והוראת סעיף 33 לחוק החוזים (חלק כללי), התשל"ג-1973 חלה עליו, על כן, כל  הכרעה בכל החלטה שתתקבל במסגרת התחרות, לא תהיה נושא לדיון בבית משפט. כל משתתף בתחרות מוחזק כמי שמודע לאמור בסעיף זה, ולא תוכל להישמע כל טענה בעניין זה. 

21.   תקנון זה יהיה מצוי לעיונו של כל דורש במשרדי ידיעות אחרונות ברח' מוזס 2 תל-אביב ובאתר התחרות בכתובת www.ynet.co.il/morim {להלן- "אתר התחרות"}

 

פרסום ותקשורת

22.   ידיעות אחרונות תסקר ותפרסם את התחרות הן במסגרת העיתון שהיא מוציאה לאור, הן במסגרת אתר האינטרנט, רשת "ידיעות תקשורת" וכן באמצעי תקשורת נוספים, לפי שיקול דעתה הבלעדי לרבות שמות המשתתפים, קורות חייהם ופועלם בתחום החינוך כפי שתמצא לנכון בכל מהלך התחרות.

23.   המשתתפים ישתפו פעולה עם עורכי התחרות בפעולות הפרסום כאמור לרבות מתן ראיונות אישיים, מסירת מסמכים וחומרים רלוונטיים לצורכי כתבות וסיקור כאמור. לעורכי התחרות הזכות למנוע את השתתפותו של מועמד בתחרות במקרה של חוסר שיתוף פעולה עם פעולות הפרסום כאמור.

24.   השתתפות בתחרות, כמוה כמתן הסכמה של המשתתף לשיתוף פעולה לכל פרסום שהוא, לרבות מתן ראיונות אישיים, מסירת מסמכים וחומרים רלבנטיים לעורכי כתבות וסיקור כאמור, וכן הסכמה לשימוש בחומרים אלו על ידי מי מעורכי התחרות לצורך פעולות פרסום כאמור. המשתתפים בתחרות מוותרים על כל טענה ו/או דרישה ו/או תביעה בהקשר זה לרבות מכוח חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א- 1981.

מי רשאי להשתתף בתחרות

25.   רשאים להשתתף ולקחת חלק בתחרות כל מורה ואיש חינוך פעיל {לרבות מי שנמצא בשנת שבתון} בישראל אשר מלמד בבית ספר יסודי ו/או על יסודי במדינת ישראל ובעל ותק של לפחות שלוש שנים בהוראה (בפועל), אשר הרים תרומה יוצאת דופן במסגרת פעילותו החינוכית, באופן שהטביעה את חותמה על תלמידיו, כלל בית הספר ועל הקהילה במקום מגוריו ו/או עבודתו באחד או יותר מהתחומים הבאים:

25.1.קידום הישגים לימודיים בכלל ובתחום המדעים בפרט (בהתייחס למסלול המדעים כהגדרתו להלן).

25.2.חינוך לערכי תרבות וחברה דמוקרטית.

25.3.קידום מצוינות במסגרת החינוך המקצועי ו/או בתחום המדעים (בהתייחס למסלול המדעים כהגדרתו להלן).

25.4.מתן מענה אישי לכל תלמיד על פי צרכיו.

25.5.חדשנות ושילוב טכנולוגיות מתקדמות בהוראה ובלמידה.

25.6.     דגש על לימוד חווייתי

25.7.     עידוד חשיבה חוקרת ומעודד סקרנות

25.8.     הצגת הרלוונטיות לחיי היום יום

{להלן- "תנאי הקבלה"}

הגשת מועמדות ורישום לתחרות

26.   ההשתתפות בתחרות תעשה על ידי הגשת מועמדות באמצעות טופס ההרשמה אשר יופיע כקובץ אלקטרוני באתר האינטרנט. באתר יהיה ניתן למלא טופס הרשמה מקוון ו/או להוריד את הטופס, למלא ולשלוח אותו למשרדי ידיעות אחרונות באמצעות דואר ישראל לרחוב נח מוזס 2 ת.ד 9200, תל אביב מיקוד 61000 ו/או לפקס שמספרו 03-6082664.

27.   מובהר כי הגשת מועמדות ומשלוח טופס ההרשמה כאמור יכולה להיעשות ישירות על ידי המועמד ו/או על ידי צד שלישי בשמו של המועמד. מועמד אשר צד שלישי הגיש בשמו מועמדות, לא יוכל לבוא בטענה כלשהי למי מעורכי התחרות, ועורכי התחרות יהיו פטורים מאחריות ו/או חובה כלשהי בהקשר זה.

28.   מובהר בזה כי משלוח טופס הרשמה חתום על ידי המשתתף ו/או צד שלישי אשר שלח בשם המשתתף, מהווה אישור והסכמה לתנאי תקנון התחרות.

29.   יש למלא את הפרטים המופיעים בטופס ההרשמה באותיות דפוס בלבד, טופסי הרשמה שימולאו בכתב יד לא ייבדקו וייפסלו.

30.   את טופס ההרשמה יש להגיש למשרדי ידיעות אחרונות מיום ה-  _______2016 ולא יאוחר מיום ______ 2016 עד השעה 22:00, מועמדים שטופסי ההרשמה שלהם יגיעו למשרדי ידיעות לאחר תאריך זה, לא יהיו רשאים ליטול חלק בתחרות.

31.   בתקופת התחרות לרשות המשתתפים והציבור תיבת דואר אלקטרוני בכתובת

 hamore@yedioth.co.il  לצורך פניה וקבלה של תשובות מפורטות יותר.

32.   מידע נוסף אודות התחרות ניתן יהיה למצוא באתר האינטרנט של התחרות בכתובת  www.ynet.co.il/morim .

33.   עורכי התחרות לא יישאו באחריות לכל נזק אשר ייגרם למי מהמשתתפים עקב ו/או בקשר עם המידע אשר יסופק טלפונית ו/או באתר האינטרנט ו/או באמצעות מענה בדואר האלקטרוני.

מהלך התחרות

34.   בחירה, סינון המועמדים והכרזת הזוכים בתחרות תעשה על פי השלבים שלהלן:

34.1.     שלב א': בשלב זה תתבצע בדיקה פרטנית של כל טופסי המועמדים אשר התקבלו במשרדי ידיעות אחרונות ובאתר התחרות, אימות פרטים אישיים והאם המועמד עומד בתנאי הקבלה כאמור לעיל. בשלב זה ייבחרו, לפי שיקול דעת בלעדי של עורכי התחרות, כ- 1000 מועמדים שנמצאו מתאימים ביותר לתנאי הקבלה מסך כל הבקשות שתתקבלנה במשרדי ידיעות אחרונות.

34.2.     שלב ב': למועמדים שנבחרו בשלב א' לעיל, ישלח טופס שאלון פרטני ומעמיק יותר כמפורט בנספח ב' לתקנון. בשלב זה ייבחרו, לפי שיקול דעת בלעדי של עורכי התחרות,  100 מועמדים שיעברו לשלב הבא {להלן- "השאלון הנוסף"}.

34.3.     שלב ג':לאחר קבלת מענה לשאלון הנוסף, עורכי התחרות יערכו סינון נוסף הפעם על ידי ראיון טלפוני (ובכלל זה מול מנהלי בתי הספר), במסגרתו ייבחרו 50 המועמדים המתאימים ביותר לפי שיקול דעת בלעדי של עורכי התחרות, 40 מתוכם במסלול הכללי ו- 10 במסלול המדעים.

34.4.     שלב ד': סינון נוסף מ- 50 ל- 18 מועמדים סופיים (12 במסלול הכללי ו- 6 במסלול המדעים) ייעשה על ידי פגישה פנים מול פנים מול וועדות הערכה מטעם עורכי התחרות, שיבחרו את המועמדים הסופיים לפי שיקול דעתם הבלעדי.

34.5.     שלב ה': 18 המועמדים הסופיים ייבחנו על ידי הוועדה הציבורית על ידי ראיונות אישיים מול חברי הוועדה. מובהר כי הוועדה תבחר את 5 הזוכים בתחרות במסלול הכללי ו- 2 הזוכים במסלול המדעים מבין המועמדים הסופיים, על סמך כלל ההמלצות והנתונים שיתקבלו לגביהם ובהתאם לראיון והכל לפי שיקול דעתה הבלעדי וכמפורט להלן.          

 

34.6.     שלב ו': טקס סיום והכרזה על הזוכים.

הועדה הציבורית

35.   מבין כל המועמדים שהגישו את מועמדתם בהתאם לתקנון, ייבחרו 5 זוכים סופיים במסלול הכללי ו- 2 זוכים סופיים במסלול המדעים {להלן- "הזוכים"}. בחירת הזוכים תיעשה על ידי הועדה הציבורית כהגדרתה לעיל.

36.   הועדה תבחר את הזוכים על פי שיקול דעתה המקצועי, ללא משוא פנים ועל פי קריטריונים שהועדה תקבע במסגרת התחרות, לפי שיקול דעתה.

37.   הועדה פועלת על בסיס התנדבותי בלבד וחברי הועדה לא יקבלו כל תמורה בגין פעילותם בתחרות.

38.   עורכי התחרות יהיו רשאים לשנות את הרכב הועדה לפי שיקול דעתם הבלעדי וכפי שיראו לנכון לעשות מעת לעת.

39.   עורכי התחרות יהיו רשאים לשנות את החלטות הועדה במידה ויהיה צורך בכך, לפי שיקול דעתם הבלעדי.

40.   מובהר כי החלטות הועדה הן סופיות והן בבחינת "הכרעה"/"הערכה" כאמור בהוראת סעיף 33 לחוק החוזים (חלק כללי), התשל"ג-1973.

הפרס

41.   לכל 18 המועמדים הסופיים שיגיעו לגמר יוענקו תעודת הוקרה ומחשב נישא- מתנת בנק מסד.

42.   הסתדרות המורים תעניק לכל אחד משבעת הזוכים בתחרות תעודת הוקרה. עורכי התחרות (באמצעות ידיעות אחרונות ו/או גיתם) יעניקו לכל אחד מחמשת הזוכים בתחרות במסלול הכללי כרטיס טיסה (ליחיד) לחו"ל (במדינה עליה יוחלט על ידי עורכי התחרות) וסיור במערכת החינוך בארץ היעד, הכל פי שיקול דעתה הבלעדי של ידיעות אחרונות, ובתיאום עם מפעל הפיס. עורכי התחרות (באמצעות טבע תעשיות פרמצבטיות בע"מ) יעניקו לכל אחד משני הזוכים בתחרות במסלול המדעים כרטיס טיסה (ליחיד) לחו"ל (במדינה עליה יוחלט על ידי טבע, בתיאום עם ידיעות אחרונות) וסיור במערכת החינוך בארץ היעד {להלן ביחד - "הפרס"}. מובהר כי משך הנסיעה, תנאיה ופרטיה ייקבעו על ידי עורכי התחרות כאמור לעיל, לפי שיקול דעתם הבלעדי.

43.   הפרס יוענק במסגרת טקס חגיגי שייערך בסוף חודש יוני 2016 בנוכחות אישים בכירים ממערכת החינוך בישראל ואישים נוספים מתחומי הכלכלה, תעשייה והחברה בישראל.

44.    לעורכי התחרות, אין ולא תהיה כל אחריות מכל מין וסוג שהוא בקשר עם הפרס, לרבות טיבו ואיכותו.

45.   לזוכים לא תהיה כל טענה ו/או טרוניה בקשר עם הפרס לרבות טענות הנוגעות לאיכותו ולטיבו של הפרס.

46.   מובהר כי פרטי הפרס המדויקים ובכלל זה תאריכי הטיסות, ארץ היעד ותקופת השהות ייקבעו תו"כ התחרות על ידי עורכי התחרות לפי שיקול דעתם הבלעדי ויפורסמו באתר ו/או בעיתון ו/או בתקנון זה. יצוין כי בבחירת הפרס ופרטיו ינהגו עורכי התחרות לפי שיקול דעתם העצמאי הבלעדי, וללא קשר או זהות לפרסים שחולקו במסגרת התחרות בשנים קודמות, בין אם במשך השהיה ו/או בארץ היעד ו/או בכלל. מובהר כי יכול והיעדים, משך הנסיעה, תנאיה וארצות היעד ביחס לפרס במסלול הכללי ובמסלול המדעים יהיו שונים, ולזוכים לא תהיה כל טענה בהקשר זה.

47.   הפרס יוענק לזוכה אשר נציגי ידיעות אחרונות הודיעו לו טלפונית על הזכייה בו.

48.   עורכי התחרות שומרים על זכותם לעכב ו/או לבטל את זכייתו של זוכה בפרס כאמור בכל אחד מהמקרים הבאים:

48.1.חשש לאי תקינות ו/או זיוף ו/או מרמה בקשר לזכאותו של הזוכה לפרס;

48.2.הזוכה מסרב לשתף פעולה בסיקור ובפרסום העיתונאי של התחרות;  הזוכה אינו בעל דרכון בתוקף ו/או מנוע מסיבה כלשהי לצאת את ישראל ו/או להיכנס לארץ היעד;

48.3.     כל סיבה אחרת אשר יש בה, על פי כל דין ו/או על פי תקנון זה, לעכב ו/או לבטל את מסירת הפרס ו/או לממשו;

49.   הזוכה אינו רשאי להמיר את הפרס בכסף ו/או בשווה כסף.

50.   הפרס הוא אישי לזוכה ואינו ניתן להסבה ו/או להמחאה לצדדים שלישיים כלשהם.

51.   במקרה בו הזוכה לא דרש לקבל את הפרס בתוך 21 ימים ממועד זכייתו בתחרות,  עורכי התחרות יהיו רשאים לבטל את הזכייה.

52.   במקרה שבו הזוכה לא מילא אחר הוראות התחרות המפורטות בתקנון זה, כולן או מקצתן, ידיעות אחרונות ומפעל הפיס לא יהיו חייבים לממש את הזכייה כאמור.

53.   ידיעות אחרונות, מפעל הפיס וטבע שומרים לעצמם את הזכות לעשות בפרס שלא חולק מכל סיבה שהיא לפי שיקול דעתם הבלעדי.

54.   מובהר כי קבלת הפרס ומימושו מותנית בכך שהזוכים יחזיקו ו/או יפעלו להשיג אשרת כניסה לארץ היעד, ככל שיידרש.

55.   זוכה שאינו מחזיק באשרת כניסה כאמור ושלא יוכל לקבל אשרת כניסה מכל סיבה שהיא לא יוכל לקבל את הפרס ואף לא יהיה זכאי לקבל פרס חלופי. במקרה כזה יעבור הפרס לזוכה המילואים הבא, ולזוכה שאינו מחזיק באשרת כניסה כאמור לא תעמוד כל טענה ו/או תביעה ו/או דרישה כנגד עורכי התחרות.

56.   עורכי התחרות יהיו פטורים מכל אחריות לנזק מכל מין וסוג שהוא שייגרם לזוכה בקשר עם קבלה ו/או אי קבלת אשרת כניסה כאמור וכי לא תהיה לו כל טענה מכל מין וסוג שהוא בקשר לכך לעורכי התחרות.


סודיות ופרטיות

57.   ההשתתפות בתחרות כרוכה במסירת פרטים אישיים, לרבות קורות חיים, ופרטים כלליים נוספים של המשתמש על פי דרישתם של עורכי התחרות. {להלן - "הנתונים"}.

58.   עורכי התחרות לא ייעשו כל שימוש בנתונים אלא לצרכי התחרות בלבד.

59.   הנתונים שימסרו לידיעות אחרונות במסגרת ההרשמה לתחרות יישמרו במאגרי המידע של ידיעות אחרונות. המשתתף אינו חייב על-פי חוק למסור את המידע, אולם בלא למוסרו לא יוכל להשתתף בתחרות.

60.   עורכי התחרות לא יימסרו את הנתונים שיתקבלו בידיהם במסגרת ובמהלך התחרות לידי צדדים שלישיים מבלי לקבל את הסכמתו של המשתתף ו/או במקרים שלהלן:

60.1.     אם יתקבל בידי אחרונות מי מעורכי התחרות צו שיפוטי המורה לה למסור פרטים כאמור;

60.2.     כל מחלוקת, טענה, תביעה, דרישה או הליכים משפטיים, אם יהיו נחוצים, בין המשתתף וידיעות אחרונות ו/או מי מעורכי התחרות;

60.3.     בכל מקרה שמי מעורכי התחרות יסברו כי מסירת המידע נחוצה כדי למנוע נזק חמור לגופו של המשתתף ו/או לרכושו ו/או לגופו ורכושו של צד שלישי;

60.4.     אם ידיעות אחרונות תארגן את פעילותה במסגרת תאגיד אחר - וכן במקרה שתתמזג עם גוף אחר או תמזג את פעילותה עם פעילותו של צד שלישי - היא תהיה זכאית להעביר לתאגיד החדש העתק מן המידע שנאגר אודות המשתתף בתחרות או כל מידע סטטיסטי שבידיה, ובלבד שתאגיד זה יקבל על עצמו כלפיך את הוראות מדיניות פרטיות זו.

61.   עורכי התחרות מצהירים כי ידועות להם הוראות חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א- 1981 וכי הוראות החוק  יחולו על הנתונים שיימסרו לידי ידיעות אחרונות במסגרת התחרות בשינויים המחויבים. עורכי התחרות מתחייבים שלא למסור ו/או לעשות שימוש בנתונים ובמידע שיגיעו אליהם תוך כדי ביצוע הסכם זה, אלא בהתאם להוראות החוק הנ"ל.

62.   מבלי לפגוע באמור לעיל, הנתונים שימסרו לידיעות אחרונות יהיו כפופים למדיניות הפרטיות הנהוגה בקבוצת ידיעות אחרונות בשינויים המחויבים.