ליאור ואסי

ליאור (בת 24) ואסי (בן 37) זרקון מאילת

השנה היא 1991. נער אילתי בשם אסי זרקון מציין את המעבר לבגרות וחוגג 13 שנים להיווסדו. באותה השנה בדיוק נולדה בעיר ליאור. אחרי 24 שנים השניים מצאו את עצמם עומדים מתחת לחופה, ולמרות הפרש הגילים השניים טוענים כי אין ביניהם פערים. לירון אומרת בהקשר זה כי "לרוב אנשים לא שמים לב להפרש הגילים כי אסי ממש לא נראה בן 37".

את ליאור מפתיעים מדי פעם עם הערות כמו למשל "מה, את אוהבת זקנים?", ואסי זוכה לפרגון מצד גברים שזורקים לעברו "וואלה, תפסת לך צעירה". אבל מה שהקשה עוד יותר על הקשר המתפתח בין השניים היו התגובות בצד של הכלה. לדברי ליאור, "אני לא אשקר, אימא שלי מאוד נבהלה ומיד הזהירה אותי שלא לתת לו כסף או פרטי חשבון ולא לחתום לו על אף מסמך".

אבל אחרי שההורים של ליאור עמדו על טיבו של אסי נושא הפרשי הגילים הפך רלוונטי פחות. "חצי שעה לפני המפגש ביניהם היה מתח מאוד גדול", משחזרת ליאור, "במיוחד מצד אסי שלא ידע איזו משפחה הוא הולך לפגוש, היה חשש מאוד גדול". אסי: "יש פעמים שבהן דווקא ליאור תופסת את תפקיד המבוגר האחראי".

בני הזוג הכירו בליין ריקודי סלסה בהדרכת אסי. ליאור: "הגעתי עם חברות ואסי שאל אותי למה אני לא רוקדת, אז עניתי לו שאני לא יודעת ומיד הוא 'התנדב' ללמד אותי". אסי: "בפעם הראשונה שראיתי אותה ידעתי שהיא תהיה אשתי. הצעת הנישואין הייתה בחוף הים באילת, עם שלט, פרחים, זיקוקים וכל הדאווין".

ליאור: "מאוד הופתעתי, ידעתי שזה יקרה בשנה הקרובה אבל לא ציפיתי לזה בכלל באותו היום. שחררו אותי מהעבודה מוקדם בשיא הלחץ והוא בא לאסוף אותי מהעבודה בלי להודיע, אבל אני מצדי לא חשדתי בכלום".

החתונה, שבה השתתפו 300 אורחים, התקיימה ב-13 באוגוסט ב"גבעת האירוסים" בראשון לציון. רק אחרי שקבעו את מועד החתונה שמו לב לייחודיות של התאריך. ליאור: "המספר 13 מסמל אהבה וגם את הפרש הגילים בינינו. לא בחרנו את התאריך לפי זה, רק בדיעבד גילינו את כל זה. בחתונה עצמה לקחנו 'רב זריז' כי החופה הייתה בחוץ, בחום של אוגוסט".

צילום: נתנאל תבל סטודיו


איך מסתדרים כזוג נשוי?

אסי: "אנחנו חושבים שהחיים בישראל מאוד קשים עבור צעירים שהתחתנו ורוצים לקנות בית ולהביא ילדים לעולם, די קשה לסגור את החודש או באמת לרכוש בית בתקופתנו, אבל בכל מקרה לא נעזוב את הארץ ולכן אין ברירה. אם קשה אז נלחמים, מתכננים וחוסכים. בסופו של דבר נגיע אם הצבנו מטרה ודרך".

על מה אתם חולמים? מה אתם מאחלים לכבוד השנה החדשה?

אסי: "אנחנו מאחלים שנצליח לקנות בית בישראל, כמובן ילדים, ושתמיד יהיה אושר, שמחה ובריאות בבית. אנחנו מאחלים לכל עם ישראל שתמיד יהיו שמחים בחלקם ויעריכו את מה שיש, כי האושר האמיתי מתחבא בדברים הקטנים".

צילום: נתנאל תבל סטודיו


תחקיר, ריכוז והפקה: אור רוזנטל נתן | עיצוב: רועי צור | עריכה: יוסי מדריסוביץ' | טכנולוגיה: אורי רשף | פיתוח: YIT תחקיר, ריכוז והפקה: אור רוזנטל נתן, עיצוב: רועי צור, עריכה: יוסי מדריסוביץ', טכנולוגיה: אורי רשף, פיתוח: YIT