גל וארנון

ארנון (בן 27) וגל (בת 25) לביא מירושלים

"חתונה לא צריכה להיות עול כלכלי ואין שום סיבה שחברות פרטיות יגזרו קופון על חשבוננו ועל חשבון האורחים". אחרי ההכרות והצעת הנישואין שבאה מאוחר יותר, החלו ארנון וגל לתכנן את הצעד הבא. בדרך אל היעד הנכסף הגיעו השניים למסקנה ברורה מאוד: נקיים חתונה במינימום הוצאות כספיות.

ארגון וגל חשבו מחוץ לקופסה (או לכספת, תלוי מאיזה צד מסתכלים), וארגנו את ציון שמחתם בהוצאה שהסתכמה ב-7,000 שקלים בלבד. אז איך עושים את זה? האורחים, 180 במספר, התבקשו להביא עמם לאירוע מנה מהבית. זאת לא טעות! להזמנה, שנשלחה לצורך צמצום ההוצאות במייל, צורף גיליון אלקטרוני. כל אחד מהאורחים שיבץ בגיליון את המנה שאותה הוא מביא לחתונה.

"זה עבד נהדר", מספרים בני הזוג. "האוכל היה נפלא, כי כל אחד מכין את המאכל שהוא יודע להכין הכי טוב. כחלק מהרצון שלנו לחסוך לנו ולאורחים את ההוצאות וגם מתוך רצון לשתף את כולם ושירגישו חלק, ביקשנו מהאורחים שיביאו איתם מנה לחתונה".

צילום: בר זלי


מדוע נקטתם צעד כל כך יוצא דופן?

"מפריע לנו 'שוק' החתונות של היום, שבו אנשים מוציאים כסף רב כדי להתחתן. לדעתנו זאת לא המטרה בחתונה, היה חשוב לנו שאנשים יבואו לשמוח ולא יצטרכו לעשות 'דיאטה' לכיס שלהם כדי לשמוח בשמחתנו. ערכנו חתונה בארגון ובהפקה עצמית, שרוב בעלי התפקידים הם משפחה וחברים, כך שההוצאות הכספיות היו זניחות, וכך יכולנו לבקש מהאורחים להימנע מלהביא צ'קים".

בשבעה באוקטובר בשנה שעברה זה קרה. ארנון, סטודנט למדעי כדור הארץ ועובד כרכז בחוגי סיירות של קק"ל, וגל, סטודנטית טרייה לבלשנות וקוגניציה ועובדת כמדריכה בעמותת "אתגרים", החליפו טבעות. הלוקיישן שנבחר: מטע האגסים האורגני שבבעלות אביו של ארנון במצפה חרשים שבגליל.

"היה לנו חשוב להזמין אנשים שקרובים אלינו ושנדע שגם לנו יהיה נוח, כיף ונעים לפגוש אותם בחתונה", סיפר ארנון. "רצינו להיות בטוחים שכל האורחים מגיעים בכיף וכדי לשמוח איתנו ולא מתוך תחושת מחויבות. בנוסף רצינו חתונה קטנה ואינטימית ואכן הייתה תחושה של קרבה והכרות".

בדרך לחתונה התלבטו השניים אם להתחתן במסגרת הרבנות והם ערכו כמה בדיקות לצורך מחשבות על כיוונים נוספים, אולם בסופו של דבר בחרו לערוך חתונה אורתודוקסית. "אנחנו לא נמנים עם תומכיו הנלהבים של מוסד הרבנות. המשפחות לא לחצו עלינו לקבל החלטה מסוימת בנושא הזה".

צילום: בר זלי


אחרי שחסכתם לאורחים ולעצמכם, לבטח אתם לא מצוידים במילים טובות על החיים בישראל מבחינה כלכלית.

ארנון: "בסך הכול החיים בישראל לא פשוטים כלל לזוגות צעירים ולצעירים בכלל שרוצים להשתלב בשוק העבודה, שואפים שיום אחד יהיה להם בית משלהם ושרוצים גם לגדל את ילדיהם ולהבטיח להם עתיד טוב יותר. יש תחושה חזקה שלא סופרים אותנו, וציבורים אחרים מרוויחים על חשבוננו וזה מתסכל. האשמה היא אולי שלנו, שאנחנו לא מקימים קול זעקה על כך שהכסף נשאר אצל הטייקונים ומגזרים עם כוח קואליציוני".

צילום: בר זלי


ולמרות תחושת המרירות, בטח יש לכם חלומות.

"החלום המשותף שלנו הוא לחיות בישראל בבית משלנו. כאן אנחנו רואים את עתידנו למרות הקשיים הרבים שדיברנו עליהם. לכבוד השנה החדשה אנחנו מאחלים לעצמנו לא להתרגל לחיי השגרה ולהמשיך לדעת להתרגש מההנאות הקטנות של החיים. לעם ישראל אנחנו מאחלים שקט ואחדות ושנדע להתעלות על פני אלו שמנסים לפלג ולזרוע פחד".

תחקיר, ריכוז והפקה: אור רוזנטל נתן | עיצוב: רועי צור | עריכה: יוסי מדריסוביץ' | טכנולוגיה: אורי רשף | פיתוח: YIT תחקיר, ריכוז והפקה: אור רוזנטל נתן, עיצוב: רועי צור, עריכה: יוסי מדריסוביץ', טכנולוגיה: אורי רשף, פיתוח: YIT