תהית פעם איך השכונה הזאת נראית דרך עיניים של כלב?
הלייפסטייל שלכם יצטרך לחשב מסלול מחדש
מרכזי המגורים החדשים מעלים את הדופק של הערים הותיקות
עד סוף שנות ה-90 מרכזי הערים ברחבי העולם נצרבו בתודעה האורבנית כמקומות סואנים ויקרים - מה שהביא לגל הגירה שלילי ונטישה המונית. כל זה השתנה בעשרים השנים האחרונות עם בנייתן של שכונות חדשות במרכז העיר. איך השינויים הללו השפיעו על ניו-יורק, דבלין, סיאול - וגם על תל-אביב?
המשך קריאה
חוזרים לגור בעיר? 5 טיפים שאי אפשר בלעדיהם
גרתם פעם במרכז העיר הגדולה, עזבתם אותה וגידלתם ילדים מחוץ לה? זה היה כנראה רק כדי לחזור אליה ולהתקרב אליהם. חמישה טיפים שיעזרו לבני 55 ומעלה להבין למה האופציה של לקפל את הבית בפרובינציה ולעבור למרכז היא לגמרי אפשרית
המשך קריאה
10
גני ילדים ומעונות יום
כולם במרחק נגיעה, כדי להעניק להורים שבינינו גם את אפשרויות החינוך הטובות ביותר שיש, וגם את השקט הנפשי שמעניקה החוויה הלימודית בסביבה פסטורלית ובטוחה.
15000
15
K
מטרים רבועים
זהו גודלו של הפארק האורבני שבליבו של הפרויקט. בעצם אי פסטורלי שקט ושליו עם כרי דשא עצומים ופינות ישיבה מוצלות שיגרמו לכם כמעט לשכוח שאתם גרים במרכזה של עיר גדולה.
48
קומות
בכל אחד משלושת המגדלים שהולכים ונבנים בפרויקט. שניים מהם יאוכלסו כבר ב-2020, והאחרון שלוש שנים מאוחר יותר. גוב גובהו של כל אחד מהמגדלים הוא 180 מטרים, מה שמבטיח שבשנים הקרובות יהיו כמה תל אביבים באזור אקלים מעט שונה.
3
בריכות שחיה
אחת מהן חצי אולימפית, בריכת פעוטות ובריכת זרמים נוספת. את כל זה תמצאו בקאנטרי קלאב הצמוד למתחם. ממש ליד חדר הכושר הענקי שמכיל 150 מתקנים, אולם הספורט, הסאונות, חדרי הספא וחדרי החוגים השונים.
180
חנויות
טוב, אולי קצת יותר. כולן ב-TLV MALL הצמוד למתחם המגורים. שני מפלסים עם חנויות מעצבים מקומיים ובינלאומיים שמספקים חווית קנייה שכולה אופנה ולייף-סטייל.
לחצו על ה׳+׳ ותראו כמה כיף פה מסביב
לחצו על ה׳+׳
ותראו כמה כיף פה מסביב
מכירים את זה שהמשרד המגניב שלכם נמצא במרחק הליכה מהדירה המדהימה שלכם?
הקשבנו למאסטר בנדל"ן. כדאי לכם גם
היתרונות הבריאותיים של החיים במרכז העיר
היתרונות של החיים בעיר מובהקים וברורים ורוב אוכלוסיית העולם כבר מתגוררת היום בערים הגדולות. אך האם החיים בכפר וגידול ילדים במרחבים הפתוחים בריאים יותר? מחקרים שהתפרסמו לאחרונה מוכיחים שהעיר יכולה להיות מקום מאוד בריא לגדל בו ילדים
המשך קריאה
בכמה עלו הדירות במרכז תל אביב ב-20 השנים האחרונות?
העיר תל אביב חווה בשנים האחרונות פריחה כלכלית שמעטות הערים בארץ שזוכות לה, אם בכלל. בדקנו חמישה רחובות במרכז תל אביב, ובדקנו מה קרה לנכסים בהם בעשרים השנים האחרונות. אז איפה עלו המחירים הכי הרבה?
המשך קריאה
אז איך הפך השוק הסיטונאי לשכונה עירונית מודרנית?
קרדיט תמונה - הנס פיין לע״מ
שוק סיטונאי ראשון מוקם בעיר העברית הראשונה, במתחם שוק העלייה שבמתחם הרחובות העלייה, וולפסון, צ'לנוב ומטלון שבדרום העיר.
במבנה השוק, שנבנה בסגנון הבינלאומי, נמכרת סחורה חקלאית לסיטונאים במכירה פומבית, ובמרתפיו מוקמים משחטות לעופות המהווים מפגע ציבורי מרגע ההקמה ומזרזים את פרנסי העיר לשנות את מיקום השוק.
קרדיט תמונה - ללא קרדיט
השוק הסיטונאי החדש מתחיל לפעול במיקומו החדש: משולש הרחובות קרליבך, החשמונאים ודרך בגין.
השוק, שרובו בבעלות חברת "תנובה" וחלקו בבעלות בעלי המניות הסוחרים בשוק, מוקם על שישים דונם שהוחכרו מעיריית תל אביב ל-99 שנה, ועליהם מוקמים שלושה מבנים מקורים למסחר. אתם כנראה מכירים אותם בתור – "הרמפות".
קרדיט תמונה - טדי ברונר לע״מ
מתחם השוק הסיטונאי חוגג 13, ובהתאם הופך לטינאייג'ר מעצבן.
ריחות חזקים של ריקבון, עומס תנועה כבד לפנות בוקר, רעש ובעיות תברואה אחרות הופכים את המתחם למובלעת עירונית ענקית. תוכנית לפינוי השוק עולה על הכתב, אך היוזמים שלה מתקשים למצוא מקום חלופי. גם התנגדות של הסוחרים לא הופכת את הדברים לפושטים יותר. העסק תקוע.
קרדיט תמונה - הנס פיין לע״מ
זה לוקח רק ארבעים שנה (פרק זמן סביר בישראל), ומשהו סוף סוף זז.
עיריית תל אביב חותמת עם תנובה וחברת השוק על הסכם פינוי לשוק והפיכתו למתחם למגורים, בעלות של רבע מיליארד דולר. ההחלטה מחלקת את הסוחרים לשניים: אלו שמחזיקים במניות החברה והולכים ליהנות מהשבחת הקרקע הצפויה תומכים במהלך, ואלו ששוכרים מחסנים מעיריית תל אביב במתחם השוק מתנגדים לו ותובעים את העירייה בדרישה לפיצוי הולם.
קרדיט תמונה - עמית שעל
השוק הסיטונאי של תל אביב נסגר באופן סופי, לשמחתם של המשבחים ולצלילי הקללות של המתנגדים, ופעילותו עוברת לשוק הסיטונאי של צריפין.
כדי לשמור על יחסי שכנות טובה עם הדיירים הוותיקים יותר של תל אביב, עד שיוקמו הבניינים הופך השטח באופן זמני לחניון ענקי, שמשרת את באי מתחמי הבילוי שבאזור: הסינמטק, מסעדות רחוב הארבעה, תיאטרון הבימה והיכל התרבות.
קרדיט תמונה - עמית שעל
החברות 'הריבוע הכחול נדל"ן, 'יואל ומשה גינדי' ו'גינדי השקעות' לא נרתעות מהמכרז הגדול ביותר בתולדות העיר, ומתחילות לבנות ולשווק את פרויקט המגורים של השוק הסיטונאי.
השכונה שתקום מתעתדת לכלול עשרה מגדלי מגורים, שני מגדלים נוספים בני 45 קומות, שטחי מסחר ובילוי, קאנטרי קלאב, גני ילדים ובית ספר יסודי. בקיצור, זה משהו כמו 'לסגור מרפסת' בחזקת 1,000.
קרדיט תמונה - הדמייה
MALL TLV יוצא לאוויר העולם.
שיווק הדירות במתחם השוק הסיטונאי ממשיך בינתיים בכל הכוח, ובכך מושלם בעצם המהפך שעובר השוק – משטח מסחר מאסיבי במרכז העיר ומפגע לציבור, לשכונת מגורים המכוונת לבעלי משפחות.
קרדיט תמונה - הדמייה
אכלוס המגדל השלישי בפרויקט.
בכך למעשה מסתיים פרויקט המגורים השאפתני והמרשים ביותר בתולדות המדינה, שבסיומו העיר הגדולה בישראל מתהדרת במתחם הכולל 3 מגדלים בני 48 קומות כל אחד, 11 בנייני מגורים, קאנטרי קלאב עירוני, פארק עירוני רחב, בית ספר יסודי, אשכול גני ילדים ומרכז קניות יוקרתי.
כמה אורבניים אתם?
בוא נבדוק לאן אתה שייך
בואו נתחיל